دلیل تولید محصولات اپل در چین


📱⌚️💻🖥


شاید بسیاری از شما این سوال را در ذهن داشته باشید که چرا آیفون در آمریکا تولید نمی شود؟این احتمال هست که نیروی کار با قیمت پایین و هزینه تولید در چین ارزان تر است ولی دلیل و راز اصلی از موضوع هزینه ها فراتر است.در روزنامه نیویورک تایمز این گزارش منتشر شد که چرا اپل مستقیم در آمریکا تولید نمی شود؟با ما همراه باشید.


 زمانی که استیو جابز زنده بود این سوال از او پرسیده شد که اپل چرا از سال 2000 در آمریکا تولید نمی شود در حالی که قبل از سال 2000 مستقیم در آمریکا تولید می شد.این سوال در یک مهمانی که رییس جمهور امریکا اوباما , استیو جابز و تعدادی مدیر ارشد تکنولوژی حضور داشتند پرسیده شد.


حال پاسخ استیو جابز:


در کنار قیمت مناسب و ارزان نیرو در چین,دارای اطلاعات و تخصص بالایی هستند.همچنین اعلام کرد:


ما نیاز به 8700 مهندس صنعتی برای کنترل 200,000 کارگر خط تولید داریم. برای یافتن 8700 مهندس کاردان و ماهر در امریکا حدودا باید 9 ماه زمان صرف کنیم. ولی برای یافتن این تعداد نیروی متخصص در چین تنها دو هفته زمان نیاز است.

در کنار این ویژگی ها ا، سرعت خط تولید و نیرو ها در چین فوق العاده زیاد است و تعداد زیاد متخصصی که در چین است در امریکا نیستند.به طور کلی دلیل اصلی تولید محصولات در چین، نیروی ارزان نیست بلکه وجود کارخانه های بسیار پیشرفته تر، تعداد زیاد نیروی متخصص در چین و سرعت عمل بالای نیرو ها است که ما را به تولید محصولاتمان در چین پایبند می کند.



شاید بارها در پشت iDevice های خود جمله Designed by Apple in California, assembled in China را مشاهده کرده اید و با خود گفته اید چرا اپل محصولات خود را در آمریکا تولید نمی کند.

این مسئله به زمانی بر میگردد که که آیفون ۲g های اولیه به راحتی خراش برمی داشت و استیو جابز از این بابت نگران بود، چرا که در این آیفون ها به جای استفاده از Glass از پلاستیک استفاده می شده و به طور حتم مردم در جیب خود اشیاء فلزی مانند کلید حمل می کنند که در نهایت باعث خراشیدگی صفحه نمایش آیفون میشد.

سر انجام اپل دستور ساخت صفحه نمایش ها را به چین واگذار کرد که خواستار تعداد زیادی صفحه نمایش برای iphone 2g بود تا عرضه آن به عقب نیفتد. ، بعد از این دستور، بلافاصله ۸۰۰۰ کارگر مشغول به کار شدند، که سرانجام طی ۹۶ ساعت توانستند ۱۰,۰۰۰ صفحه نمایش با جنس Glass برای آیفون تولید کنند، مدیران اپل که از این سرعت و انعطاف پذیری کارگران چینی متحیر شده بودند، تصمیماتی جدید راجع به تولید محصولات خود گرفتند.

اکنون شرکت فاکسکان و Pegatron دو کارخانه مهم در چین است که محصولات اپل را مونتاژ می کنند.